15 Şubat 2014 Cumartesi

ASELSAN 4822 BAŞLIK AYIRMA ve MODİFİKASYON

Her amatörün elinde olmazsaolmaz cihazlardan olan ASELSAN 4822 cihazıma değişik bir modifikasyon uyguladım.Umarım beğenirsiniz.


Öncelikle cihazı söküp zımpara ve boya işlemini yaptım.





Bu işlemlerden sonra cihazın mayk ve mikrofonunu üzerine monte etmek fikri aklıma geldi.
PTT butonu için çift konumlu CB mayk anahtarını kullandım.Ayrıca mikrofon için de masa üstü PC mikrofon standı kullandım.Mikrofon sesini yükseltmek için kamera sisteminde kullandım mikron anfi devresini tercih ettim.







Cihaz ile başlık arasındaki 15 pin kablo için oto elektrik spiral borusunu tercih ettim.15'li kablo bulmak zor olduğundan boru içerisine rahatlıkla istenilen miktarda kablo koyabiliyorsunuz.







Bu işlemlerden sonra APRSDROID için kullanacak olduğum tablet PC'nin 5V. enerjisini de bu kablo üzerinden almak istedim.Güzel de oldu...



Son olarak cihazın silik olan tuş takımlarını kırmızı olarak yeniden etiketlendirdim.



Cihazımın son hali.Yapacak arkadaşlara kolay gelsin.



BU ARADA DAĞINIKLIKTAN DOLAYI ÖZÜR DİLERİM :)))
73!





4 yorum:

  1. temiz iş eline sağlık TA1FL

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık gayet başarılı,biz yeni amatör arkadaşlar için örnek teşkil edecek güzel bir çalışma olmuş 73s TA4AGG opr:Güray

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. hoparlör nasıl bağlayabiliriz

    YanıtlaSil